HTML

Fapuska megmondja

Határozott megmondások általános témakörben, de főként: reklám, média, irodalom, történelem, valamint egy kis fizika, közlekedés és távközlés, hely- és helyzetváltoztatási kérdések és hasonlók.

Friss topikok

Linkblog

barta andrás bandika reklám tévé tv média irodalom közlekedés távközlés

2011.01.18. 14:30 fapuska

No. 1 a megfázáspiacon

Share

Ha jól emlékszem, régen az Addicton voltak olyan "reklámelemzések", amelyekben a szerző megpróbálta "kitalálni" a kreatív briefjét. Nos, a tegnap, orrcseppvásárlás közben lefotóztam* vásárláshelyi hirdetés is megérhetne egy találgatózási misét.

A kreatív állatorvosi lova lehetne a magyar reklámszakmának:

Senki sem merte/tudta/akarta nyomatékosan fölhívni az ügyfél figyelmét, hogy a gyógyszergyári szakmán és marketingesein kívül a kutyát nem érdekli, hogy hol áll a Neocitran a megfázásos betegségek tüneti kezelésére szolgáló gyógyszerek piaci ranglistáján. De ha a kutyát érdekli is, a fogyasztót (beteget) aztán biztosan nem. Sőt megkockáztatom, hogy az egyszeri betegek egy részét talán kifejezetten taszítja is, hogy az ő betegségét, amitől pedig annyira szenved, csak egy piaci területként látja a gyártó.

Elképzelem azt az elkeseredett érveléssor ügyfél, account és kreatív között, amelynek ez a beltéri plakát lett a végeredménye. Azt kell sejtenem, hogy a szövegíró valószínűleg kifogyott a processzus végére a lendületből és a lelkesedésből, és ezért engedte meg, hogy a megfázáspiac szót külön írják.**

* Így!

** Sajnos, főképp angolszász befolyásra, sok multinacionális ügyfél nem tudja elfogadni a magyar helyesírás általános szabályrendszerét, hiszen a magyar - német-szláv hatásra - egy alapvetően egybeíró nyelv. Ennek következtében nagyon sok találó, angol kifejezés egyszerűen nem ültethető át a magyarba, mert nehézkesnek hat. A kifejezések lecserélése helyett sokszor folyamodnak ahhoz az, erősen megkérdőjelezhető gyakorlathoz, hogy inkább megreformálják a magyar helyesírást.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapuska.blog.hu/api/trackback/id/tr442592913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halucska 2011.01.18. 14:48:33

Szerintem ez a szlogen a "mindenki ezt veszi" rokon értelmű kifejezése akart lenni, csak biztosan menőbbnek, vagy nagyobb meggyőzőerővel bírónak gondolták a megfázáspiacos verziót.

fapuska 2011.01.18. 14:54:12

@halucska: háááát, lehet, de akkor eléggé mellélőttek:)

viba 2011.01.18. 15:44:07

egy pont híján "No one a megfázáspiacon"
hehe
süti beállítások módosítása